Onze aanpak
In dit specifieke geval beginnen we eens wél met een waardebepaling van de onderneming. Nadat we ook de onderneming nog eens kritisch doorlichten, komen we tot de conclusie dat het wellicht niet het juiste moment is om te verkopen. Volgens ons zijn er namelijk nog wat zaken die aandacht behoeven. Neemt de DGA daar actie op, dan wordt zijn onderneming aanzienlijk meer waard. De DGA neemt ons advies ter harte en gaat voortvarend aan de slag. Een buitenlandse activiteit wordt afgestoten, een nieuw concept met veel potentie wordt met veel energie uitgerold. Na twee jaar bieden de DGA en Stratfield de onderneming opnieuw te koop aan. Daarvoor tuigen we een heuse communicatie-campagne op. Onderdeel van de campagne is een bedrijfsfilm, waarin we de uniciteit van de onderneming benadrukken. Een uitdrukkelijke wens van de DGA is dat de onderneming in zijn geheel blijft bestaan en dat er een baangarantie is voor zijn medewerkers. Om die reden vragen we geïnteresseerde partijen om in een (liefdes)brief aan te geven hoe zij de toekomst met de onderneming samen zien. Het resultaat? De onderneming komt in handen van de juiste koper, de werknemers zijn verzekerd van hun baan en de DGA is blij met zijn hogere opbrengst. Het traject heeft weliswaar wat langer geduurd, maar daar is het resultaat dan ook naar.